Trafikrelateret førstehjælp

Tag førstehjælpskurset selv…

For at få sit første kørekort er det siden 1. oktober 2006 blevet et lovkrav at alle skal lære trafikrelateret førstehjælp. Formålet er at give dig viden, færdigheder og holdninger, så du kan yde førstehjælp ved trafikulykker og dermed gøre en væsentlig forskel i redning af liv indtil ambulancen når frem.

Kursets varighed skal være minimum 8 timer og indeholder førstehjælp i basal genoplivning (4 timer) og færdselsrelateret førstehjælp (4 timer). Derudover lærer du også, hvordan man bruger en hjertestarter. Kursusbeviset skal afleveres sammen med din ansøgning om kørekort, som udfyldes første gang til teori.

HUSK at kursusbeviset højst må være 1 år gammelt inden teoriprøven.

…Ellers hjælper vi dig godt på vej

Vi anbefaler, at du hurtigst muligt anskaffer dig et trafikrelateret førstehjælpsbevis og gerne så du kan aflevere det til din kørelærer, senest 4. gang du er til teoriundervisning.

Bakkens Køreskole samarbejder med ambulanceredder Michal T. Carlsen fra AidUcators. Sammen sørger vi for, at der er planlagt et kursus til dig første eller anden weekend efter holdstart.

Hvis du ikke kan dér, hjælper vi dig naturligvis gerne med hvor du kan tage kurset, da vi har flere samarbejdspartnere hos Bakkens Køreskole.