Teoriforløbet hos Bakkens Køreskole

Undervisningsmetode

Teoridelen består af 29 lektioner á 45 minutters varighed.

Vi underviser udelukkende via almindelig tavleundervisning og bruger enkelte evaluerende prøver. Vores undervisning er i overensstemmelse med ”undervisningsplanen” samt ”Lærervejledningen om køreuddannelsen til kategori B”

Derfor underviser vi IKKE på computere. Dvs. ingen interaktiv undervisning, da dette efter lovgivning anses som en ulovlig undervisningsmetode.

DU er i sikre hænder hos Bakkens Køreskole, som dagligt er i kontakt med politiets prøvesagkyndige. Vi følger altid med i nyheder fra f.eks. Rigspolitiet. Vi garanterer derfor også at vores undervisning er lovlig samt up-to-date.

Teoriforløbets sammensætning

Teoriforløbet er sammensat så det bliver nemmere for dig at lære de praktiske færdigheder. Dvs. at du i størst muligt omfang bliver præsenteret for den teoretiske side af et emne eller manøvre inden, du skal ud og praktisere det i bilen.

Du må f.eks. IKKE komme ud og køre på motorvej, før du har haft teorilektionen om motorvej.

Første dag du møder til teori vil du få praktiske og generelle informationer omkring undervisningen samt om teoriprøven og køreprøven. Derudover starter vi med at fortælle om bilens opbygning (motor, gear, bremser, lygter, styreapparat osv.)

Derefter skal du på manøvrebane sammen med en eller to andre. Her skal du efter instruktion og vejledning fra din kørelærer prøve at køre bil. Det foregår på et lukket område, hvor der ikke er andre biler.
Når du har været på manøvrebane, skal du igen have teori inden du kan komme ud af køre i bilen igen. Det skifter altså imellem teori og praktisk kørsel frem til din teoriprøve.

Teoriprøven

Hos Bakkens Køreskole underviser vi med et smil og sørger for alle er med og kommer vellykket igennem teoriprøven i første hug.

Det betyder meget for os, at du lærer færdselsreglerne samt de udfordringer og vanskeligheder der findes i trafikken. Derudover sætter vi en ære i, at du består første gang du er til teori- eller køreprøve.

Teoriprøven består af 25 billeder med 2-4 spørgsmål til hvert billede. Du må max have 5 fejl (dvs. 5 billeder – misforstår du eksempelvis et billede og laver fejl på alle 4 spørgsmål, så tæller dette stadigvæk kun som 1 fejl)

Får du 0 fejl til teoriprøven, så giver vi en gave!

Ofte stillede spørgsmål

Se vores ofte stillede spørgsmål